Programy i aplikacje → FAKTUROWANIE Fakturzysta 365

Fakturzysta

Opis aplikacji Pakiety Referencje Zamów! Pobierz    

×Zamówienie
Baza WiedzyZaawansowana praca z programem OBIEKT → Standardowe funkcje obiektu

Standardowe funkcje obiektu

Jak działa okienko standardowych funkcji obiektu? Do czego służy? Jak mogę je wykorzystać?

Pakiet JZK 365 oparty jest na standardowych, polimorficznych obiektach, dziedziczących pewne cechy, funkcje i możliwości po wspólnym przodku. Każda faktura, rachunek, zlecenie, przelew i inny dokument korzystają z pewnego zakresu wspólnych funkcji.

Polimorfizm oznacza, że obiekty mają funkcje wspólne, ale dopasowane są one do konkretnego obiektu. Dlatego wydruk faktury różni się od wydruku przelewu, ale w obu przypadkach funkcja drukowania znajduje się w tym samym miejscu i działa tak samo.

Funkcje standardowe dostępne są w podręcznym menu (prawy klawisz myszy) oraz pod skrótem klawiszowym Ctrl+Enter.

Aby je wywołać, w dowolnym module naciśnij Ctrl+F5. Zobaczysz okienko takie, jak to:

Pierwsza zakładka to Drukowanie i eksport. Znajdziesz tu podstawe funkcje związane z gotowym obiektem. Na środku widać podgląd pierwszej strony dokumentu w takim formacie, w jakim zostanie wydrukowana.

Zapisz PDF pozwala zapisać wydruk dokumentu w formacie PDF w dowolnej lokalizacji. Domyślnie podpowiana jest standardowa lokalizacja w ramach folderu tożsamości.

Pokaż PDF wyświetla już wygenerowany plik PDF.

Przeczytaj na głos odczytuje krótkie podsumowanie obiektu.

XML umożliwia podgląd i zapisanie treści dokumentu w formacie XML. W ten sposób możesz wyeksportować dane tego obiektu na zewnątrz.

Wydruk pozwala wykonać pełny podgląd wydruku oraz wydruk na drukarce.

Wyślij mailem PDF generuje wysyłkę dokumentu mailem jako załącznik PDF. Funkcja wymaga prawidłowej konfiguracji konta pocztowego, a obiekt musi zawierać dane klienta z prawidłowym adresem e-mail.

Wyślij SMS pozwala wysłać SMS do klienta powiązanego z obiektem. Klient musi mieć podany numer telefonu komórkowego, a wcześniej musisz skonfigurować usługę SMS.

Drukuj etykietę adresową drukuje standardową etykietę. Funkcja wymaga prawidłowej konfiguracji drukarki etykiet, a obiekt musi zawierać dane klienta z adresem lub adresem wysyłkowym.

Zakładka Pola prezentuje wszystkie pola obiektu. » zobacz jak.

Przeczytaj na głos odczytuje wszystkie właściwości po kolei. To funkcja analogiczna do odczytywania aktu notarialnego w kancelarii notarialnej.

Załączniki pozwala dodać do obiektu załączniki graficzne. Każdy obiekt może mieć takie załączniki.

Zmień uruchamia standardowe okienko edycyjne danego obiektu.

Wydruk pozwala wydrukować publikowane właściwości obiektu. To będzie inny wydruk, niż wydruk samego obiektu.

Zakładka Administracja zawiera funkcje zaawansowane. Zakres tych funkcji zależy od konkretnego obiektu oraz licencji. Niektóre funkcje wymagają aktywnej usługi Abonament Serwisowy.

Widać tutaj aktualny stan obiektu w bazie SQL. Baza SQL przechowuje tylko najnowszą wersję danego obiektu, podczas gdy w bazie X1 zachowywane są też kolejne wersje edycyjne. Zakładka Administracja może umożliwiać podgląd historii edycji danego obiektu.

Oznacz jako usunięty umożliwia usunięcie obiektu z bazy danych. Nie wszystkie obiekty mogą być w ten sposób usunięte. Usunięty obiekt może być przywrócony w tej samej sesji programu pod warunkiem, że nie użyto funkcji administracyjnych wpływających na strukturę bazy danych.

Zanim skorzystasz z funkcji administracyjnych, upewnij się co do ich działania. W razie pytań skorzystaj z rozszerzonej pomocy technicznej. » zobacz jak

Aby zamknąć okienko funkcji standardowych, wystarczy nacisnąć klawisz Esc.

Zobacz także

Pola obiektu Jak działają pola obiektu? Jakie są dostępne pola obiektu? Jak mogę je wykorzystać?
Prawy panel Jak działa prawy panel w modułach? Jak mogę wybrać, które pola mają być wyświetlane?
Prawy panel z własną treścią Jak ustawić własną treść w prawym panelu? Jak dopasować prawy panel do moich indywidualnych potrzeb?